keskiviikko 18. marraskuuta 2015

Alusvaatteet naisen tekevät eli optinen harha.

Mikähän mielenhäiriö muhun iski kun uskaltauduin. Tässä postauksessa on jokseenkin rehellisiä kuvia siitä, mitä alusvaatteet tekevät. Mä olen xl-xxl- kokoinen  ja makkaraa riittää. Muutama vuosi sitten löysin sen: muotoilevat alusvaatteet. Ennen inhotti kun aina joku maharöllykkä paistoi vaatteiden läpi. Muotoilevia alusvaatteita on moneen lähtöön. Mullakin on hakasilla kiinnitettäviä vyötärökorsetteja, joita nyt en mieluusti kyllä koko päivää toimistossa pitäisi. Mut sitten mulla on useita Lindexin shaping-toppeja, tässä mun mielestä on erinomainen hinta-laatusuhde. Toppi on mukava päällä ja kursii läjään pahimmat muhkurat ja mikä vielä kivaa plussaa, se on kohtuuhintainen. Näitä on vähän erilaisia, mutta hinta kaikissa on 20-30 €. Mulla on Lindexiltä myös sellainen pidempi, alushame-mallinen shaping-vaate, mutta se ei kyllä tue ollenkaan niin hyvin kuin nää topit, vaikka molemmat ovat olevinaan "medium shaping". Mulla on myös yksi saman tapainen flexeesin toppi ja mun mielestäni tää Lindexin on slimmaavampi (ja edullisempi).


Sitten kun tarvii vähän enemmän sitä tukea mahamakkaroille, mulla on myös Lindexin vyötärökorsetti. Siinä ei ole hakasia, se vaan vedetään päälle. En valitettavasti ole enää sitä Lindexillä nähnyt, mutta uskoisin, että nää alushousut on tukevuudeltaan ja muotoilevuudeltaan samaa sarjaa:


Itse vaan mieluummin pidän housut housuina ja korsetin korsettina. No mutta. Sitten asiaan. Mä kuvasin kaksi asua niin, että ensimmäisessä kuvassa mulla ei ole mitään muotoilevia alusvaatteita ja rintaliiveinä sellaiset perusrintsikat. Sitten vaihdoin liivit plunge-malliin ja puin päälleni tuon ylemmän kuvan topin. Viimeisessä kuvassa on ensin se vyötärökorsetti ja päällä toppi. 

Ensiksi rennot pallopaita ja hame. Paita on hyvin vartalonmyötäinen, eikä tää ensimmäinen kuva edes paljasta koko karmeaa totuutta. Voihan vatsaröllykkä, joka livenä näyttää vielä paaaljon pahemmalta. 


Sitten puin alle tuon mukavaakin mukavamman topin. 


Kas, heti paljon linjakkaampi vaikutelma. Laitetaanpa topin alle vielä vyötärökorsetti.




Heeei, mullahan on vyötärö!! Lisäksi tuntuu, että tuo korsetti etenkin tekee sen, että huomaamattaankin koko kropan asento on paljon ryhdikkäämpi, joka sekin tekee vaikutelmaa linjakkaammaksi. Kokeillaan samaa temppua hieman löysemmällä kauluspaidalla. 



Ensin ilman slimmaavia alusvaatteita. Jälleen kerran, todellisuudessa nuo mahamakkarat näkyy paljon enemmän. 


Sitten puetaan alle toppi. Mun silmiini ero on jo huomattava. Ja ihan oikeasti naiset, tuo toppi ON mukava päällä. 



Laitetaan vielä vyötärökorsetti. Mun mielestäni tän paidan kanssa ero ei ole niin selkeä kuin tuon pallopaidan kanssa, varmasti vaan sen vuoksi, että tää paita on löysempi. Isoin ero on ehkä ryhdin muutoksessa. 

Mutta näin, rakkaat naiset. Seuraavan kerran kun mietitte, että mikä näyttäisi hyvältä päällä, niin kokeilkaapa slimmaavia alusvaatteita. Mäkin ylipainoisena ihmisenä aiemmin mietin, että ne on hoikille, jotka haluaa saada sen viimeisenkin muhkuran ojennukseen mutta hei, kyllä ne ihmeitä tekee mullekin. Ehkä jopa vielä enemmän kuin sille hoikalle. Ja tuota... tuo toppi on helpointa pukea päälle alakautta, siis jalat edellä sujahtaa sisään. Ja kyllä, tungen sen helman alushousujen sisään niin se ei lähde rullautumaan ylös... 

13 kommenttia:

  1. Tollanen toppi mullekin, kiitos!

    VastaaPoista
  2. Mulla on noiden toppien kanssa aina ongelmana se, että ne lähtee rullautumaan ylös... Sen sijaan muotoilevat alusmekot ovat mun luottojuttu, tiukempikin trikoomekko näyttää hyvältä kun takapuoli ei ole yhtä muhkuraa vaan pyöreä (vaikkakin iso). Mun muotoilevat alusmekot on ihan Lidlistä, ne on minusta hinta-laatusuhteeltaan varsin erinomaisia!

    VastaaPoista
  3. Rosa, suosittelen. Noitahan pääsee sovittamaan, mutta koon valinnasta sanoisin, että ehkä mieluummin pienempi kuin isompi. Mulla on joitain 48-50- kokoisia ja sitten pari 44-46-kokoista ja pienemmät on yhtä mukavia päällä, mutta ainakin tuntuu tukevammilta päällä.

    Lidlin alusvaatteista, ostin sieltä joskus sellaisen makkarankuoren, mutta se oli tosi huono. Ehkä joskus pitäisi antaa vielä alusmekollekin mahdollisuus jos sattuu niitä näkemään. Tuon rullautumisongelman noissa topeissa voi tosiaan ratkoa ihan somasti tunkemalla sen topin alushousujen alle... Tyylikästä. :-D

    VastaaPoista
  4. Ostin jonkun tollasen topin tanaan. Lisaksi ostin spanxit, ja ne paasikin heti kayttoon :) kevyesti muotoileva alusmekko mulla jo onkin, ja se on kylla ihan must tiettyjen mekkojen kanssa. Ma tosin kaytan muotoilevia alusvaatteita vain juhlissa ja kun lahden ulos. Muuten kaytan ihan tavallista alusmekkoa aika usein. Mut sita toppia saatan nyt kayttaa arkenakin.

    VastaaPoista
  5. Mutta niin, kiitos inspiroivasta postauksesta- vihdoin sain hankittua lisaa arsenaalia. Kaikki keinot kayttoon, naiset :D spanx-pakkauksessa luki higher power, nauratti.

    VastaaPoista
  6. Mulla ei spanxeja ole, mutta higher power kuulostaa kyllä houkuttelevalta. :-D Pitäisi ihan tutustua niihin, mulla aika ehdoton juttu on se, että vaatteet on helpot (helpohkot) pukea ja riisua ja ennen kaikkea mukavat päällä. Mut pitäis kyllä ottaa tutustumislistalle.

    VastaaPoista
  7. Ma en kokenut niita hankaliksi, vaikka ne tuleekin tissien alle, eli vessassa kaydessa pitaa ylhaalta asti riisua. Tosin, niissa on haaroissa reika, mutta ma paatin olla kayttamatta sita...Ne oli myos ihan mukavat paalla, ei puristanut liikaa.

    VastaaPoista
  8. Spanxit on kyllä mahtavat. Tosin mulla on jotkut halpisversiot, joissa ei ole mitään aukkoja haaruksissa, mutta ei niiden pukemisessa tai riisumisessa ole ongelmia ollut.

    VastaaPoista
  9. Mut.... mitenkäs reisiläskit? Eikö ne sitten tursua sieltä lahkeista? Mä jotenkin vierastan kokoon kursivia housuja juuri tuosta syystä. Pitäisköhän antaa niille mahdollisuus.

    VastaaPoista
  10. Suosittelen käymään kokeilemassa. Noissakin on eroja!

    VastaaPoista
  11. Hmmm, no haittaako reisilaskit hameen kanssa? Ne lahkeet on myos siis kohtuu pitkat, shortsimallia. Mulle jai ehka kaden mitan paahan polvesta.

    VastaaPoista
  12. Ladylike, pitää varmaan tutustua kyllä. Ja Rosa.. mä vaan mietin, kun mullakin välilä on aika kapeita hameita. Näen jo mielessäni, miten on kivasti muotoiltu pylly ja vähän matkaa reisiä ja sit.... AAaaaargh!! Mitä ihmettä!!?? Jaa, Spanxien lahkeet loppu. :-D Tai sit vaihtoehtoinen visio on lyhyempi hame, kumartaminen ja kas, sieltähän vilkkuu Spanxit. :-D Juu, mulla on vähän vilkas mielikuvitus, mutta ehkä pitäisi ihan vaan kokeilla. :-)

    VastaaPoista
  13. Sori viivastyny vastaus. Mutta joo, ehkei kaikkien hameiden kanssa tosiaan sovi. Mut alhaalta leveiden kylla :)

    VastaaPoista