keskiviikko 6. tammikuuta 2016

Miltä mä oikein näytän?

Mun piti kirjoittaa huiveista. Siitä, miten ne muilla näyttää hyvältä ja tuo ryhtiä asuun, mutta mulla ne on aina jotenkin huonosti aseteltu, tekee musta pallon näkösen, on rönttösiä, syödessä ne ui ruokalautasella tai ainakin päivän päätteeksi huivista löytyy päivän ruokalista. No, sen aika on myöhemmin kun taas jäin jumittamaan ajatukseen, että näyttääkö ne oikeasti niin huonolta mulla vai luulenko vaan. Ja siitä jäin taas miettimään juttua, mitä oon muutenkin ajatellut, eli mulla ei oikeasti ole kovin hyvää käsitystä siitä, miltä mä näytän. Että juu, täällä jakelee nohevia neuvoja nainen, jolla ei ole mitään käryä edes omasta ulkomuodostaan.

No mutta, löysin sivun, jossa on valokuvia eri kokoisista ihmisistä. Ilmeisesti ihan tavallisia ihmisiä, eri pituisia, ikäisiä ja painoisia. No, sinnepä laitoin oman ikäni, pituuteni ja painoni ja kas, ruudulle lävähti täysin eri näköisiä ihmisiä. Eri muotoisia ja myös aivan eri kokoisen näköisiä. Mitä ihmettä? Okei, osa varmasti on liikunnallisempia kuin toiset, tokihan sekin vaikuttaa. Mutta kun aloin katsoa kuvia tarkemmin, huomasin, että aika paljon vaikuttaa pukeutuminen. Pukeutuminen on se iso juttu, miksi osa kuvatuista näyttää hyvin sopusuhtaisilta.

Mä nyt koitan omilla kuvilla saada eroa esiin. Kaikissa kuvissa kuitenkin sellaiset vaatteet, joissa noin periaatteessa voisin mennä töihin. Eli ensiksi farkut ja suora t-paita, alla kaarituettomat rintsikat. 


Sitten muuten samat vaatteet, mutta alle mun univormuun kuuluva slimmaava toppi ja paremmat liivit.


Lopuksi sitten vielä mun normivaatteet, eli leggingsit (no yleisemmin sukkikset, mutta nyt kotipäivänä jalassa sattui olla leggarit, kynähame ja istuvampi paita. Alla mun normi alusvaatesetti. 


En tiedä teistä, mutta mun silmääni tuo alin tyyppi on huomattavasti paremman ja myös hoikemman näköinen kuin nuo ylemmät. Toki kahden ensimmäisenkin välillä on eroa, mutta erityisesti tää alin on selkeästi ryhdikkäämmän oloinen. 

Eli oikeastaan kun sitten menin taas tuonne mybodygalleryyn, aloinkin katsella enemmän ihmisiä, jotka pukeutuu saman tyylisesti kuin minä. Hmm... joo, ehkä mä näytän vähän tuollaiselta. Ja toisaalta kun katselin muitakin kuvia, sain hyviä vinkkejä, mitkä toimii ja mitkä ei. Toki tuolla on osalla alusvaate- ja uikkarikuviakin, mutta aika paljon sai kyllä vinkkiä siitäkin, mitä pukeutuminen tekee suht saman kokoisille ihmisille. 





2 kommenttia:

  1. Tosi hyvät ja selkeät esimerkkikuvat. Yksi asia joka mielestäni myös vaikuttaa, on ihan ihmisen oma ryhti. Välillä näkee ihan 'tärkeitäkin ihmisiä' (poliitikkoja jne) jotka seisovat aivan lysyssä, silloin ei kyllä mikään asu ole oikeuksissaan.

    VastaaPoista
  2. Ihan totta kyllä. Mä luulen, että tuossa ekassa kuvassa mulla on kyllä ryhtikin huonompi kuin noissa alemmissa. Mut mä kyllä toisaalta luulen myös, että ainakin mulla siihen ryhtiin vaikuttaa osaltaan sekä vaatteet että erityisesti alusvaatteet. Niin ja note to myself: Älä hitossa ikinä poistu ihmisten ilmoille huonoissa rintsikoissa...

    VastaaPoista