perjantai 29. tammikuuta 2016

Kenkiä, kenkiä, kenkiä....

Tämä ei ole maksettu mainos. Vaikka siltä ehkä voisi vaikuttaa. Mä tulin tällä kertaa hehkuttamaan kenkiä. Sellaisia kenkiä, jotka on mukavia jalassa, kohtuuhintaisia, kestäviä, kauniita. Mä olen ehdottomasti kenkäfriikki. Rakastan kenkiä. Mulla vaan ei voi olla tarpeeksi kenkiä. Vanhemmiten vaan olen alkanut odottaa kengiltä erilaisia asioita kuin ennen. Eli mukavuutta. Nuorempana sipsuttelin milloin milläkin klompsuttimilla, kunhan näyttivät hyviltä. Nykyään mukavuus on olennaista.

Mun selkä kipeytyy, jos käytän korottomia tai hyvin matalakantaisia kenkiä. Parhaalta tuntuu sellainen 3-5 cm korkea korko, mutta sujuvasti käytän hieman korkeampiakin. Olennaista mukavuudelle on myös se, että kengän pohja ei ole kovin ohut, etenkin jos kenkiä käyttää muuallakin kuin toimistossa, eli kengillä pitää pystyä myös kävelemään. Nykyään mun lempimerkkejä on Rieker, joiden kengät on jalassa kuin aamutossut sekä Marco Tozzi, mun luottokorkkarimerkki. Hintataso kummassakin merkissä on hyvin kohtuullinen. 

Pidin Riekereitä aiemmin mummokenkinä. Mutta hei, eihän ne oo. Ensiksi yhdet mun suosikkiRiekerit. 



Mielettömän mukavat jalassa ja tuollaiset aika neutraalit peruskengät. Oon noilla kengillä jaksanut vallan hyvin talsia koko päivän kaupungilla tai töissä seistä koko päivän. Kärki noissa on pyöreä, ehkä terävämpi kärki olis ulkonäöltä kivampi, mutta noi oli niin kertakaikkisen mukavat, että saivat anteeksi pienen kauneusvirheen. 

Sitten saappaat, jotka haluaisin. Just sopiva korko ja varsi näyttää niin lyhyeltä, että luultavasti ei ulotu pohkeen paksuimpaan kohtaan, eli voisivat mahtuakin mulle. 



Nämä meinasivat mustana jo kerran mun kaappiin päätyä, mutta päädyinkin toisiin. Mutta nyt kun näin nää punaiset, niin onpahan taas työlästä perustella itselleni, että miksi en tarvii näitä...




Nää mulla oli, mutta tulivat tiensä päähän kun enhän mä sitten muita kenkiä käyttänytkään. Täydellisen kauniit ja mukavat. 



Okei, nyt on pakko lopettaa näiden googlettelu. Tulee kenkähimo. Ihan kuin mulla ei muuten olis... Katsotaanpa vielä parit perusavokkaat. Eli Marco Tozzia. Nää olis kauniit, mulla on nää (ainakin näyttävät ihan samalta) nudena. 



Mukavat jalassa, hyvin pärjää työpäivän, jossa saa seisoskellakin. 

Nää olis upean punaiset, mutta tuo pohja vähän epäilyttää. Pahoin pelkään, että mulla tulis jalkapohjat kipeäksi. Mut tää väri!! Mulla kyllä on yhdet toiset punaiset Marco Tozzit. 




Nää vielä. Olis kyllä aika hauskat. 



Hintataso kummassakin merkissä on tosiaan hyvin kohtuullinen ja mun mielestäni hinta-laatusuhde hyvä. Riekerit on n. 65 €:sta ylöspäin Marco Tozzin avokkaat yleensä nelisen kymppiä. 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti