perjantai 11. joulukuuta 2015

Vyötärön paikka on missä?

Kyllä, mun vartalonmuodolla vyötärön paikka on vaikea. Mä en osaa sanoa, mikä olen vartalotyypiltäni. Edestä tai takaa katsottuna muotoilevat alusvaatteet tekee musta ehkä x:n. Sivusta katsottuna omena. Tai ei, ei edes omena vaan... ööh... kasi? Kahdella vatsamakkaralla. Haastavaa. Tämän postauksen kuvat on pääosin Elloksen sivuilta, paitsi ne, joissa on erikseen mainittu muuta.

Jos mä puen päälleni mekon, jossa vyötärö on oikeasti vyötärön korkeudella, tulos on karmea. Se ylempi vatsamakkara oikein huutaa olemassaoloaan. Olen kokeillut sekä istuvilla yläosilla että löysillä yläosilla, mutta jos vyötärön korkeudella on joko vyö tai joku leikkaus, tulos on aina ja väistämättä paha. Siispä vältän esimerkiksi tällaisia vaatteita:







Monien vaatevalmistajien mielestä mun pitäisi pukeutua vähintään puolijoukkuetelttaan - mielellään eläinkuosiseen - koska olen kokoa 44-48. Mutta ei, ei lähdetä sillekään linjalle. Mullakin on joitain xl-mallistojen vaatteita, jotka istuu täydellisesti, muun muassa mun alusasupostauksen paitapusero. Mutta vieläkin aivan liian usein xl-mallistojen vaatteet on mun päällä muodottomia telttoja, jotka vain ja ainoastaan korostaa mun kokoa. Esimerkiksi tiedän jo valmiiksi, että mun päällä tää ei näyttäis hyvältä:





Sitten on oma lukunsa mekot, joissa ei edes yritä olla vyötäröä. Siron ja hoikan päällä ne näyttää hurjan hyvältä, mun päällä... oh dear. "Hei, olen lihava ja haluan verhota lihavuuteni maailman suurimpiin ja huonosti istuvimpiin vaatteisiin".




Tämä nyt on toppi, mutta sama idea.





Tosin nämä edelliset voivatkin muuttua huippukivoiksi vyöllä. Ei, sitä vyötä ei asetella vyötärön korkeudelle vaan rintojen alle, sinne, missä mulla on mun "vyötärön" kapein kohta.


Vielä pari mekkoa, jotka todennäköisesti ei toimisi mulla.



Tässä luultavasti on vyötärö liian alhaalla. Muutenkin, leikkaus poikittain ja suhteellisen paljon levenevä helma heti siinä alla. Ei toimi.



Tässä vyötärö on ehkä vähän ylempänä, mutta silti luultavasti liian alhaalla, just keskellä ylempää vatsamakkaraa. Lisänä vielä tuo levenevä helma heti poikittaisesta leikkauksesta. Luultavasti hyvin tönkkö vaikutelma.



No mikä sitten toimii? Rintojen alla olevat leikkaukset, rypytykset, laskokset, sen sellaiset. Tosin mun mielestäni kannattaa varoa heti rintojen alla olevaa "kapeaa" leikkausta, se voi helposti luoda raskausmahaefektin etenkin jos helma sitten on leveä.



Tämä yksilö nyt ei ehkä ole ihan toimistomekko muutenkaan, mutta varmaan selventää ajatusta juuri rintojen alla olevasta kapeasta leikkauksesta. 





Aivan loistavia ovat mekot, joissa on rintojen alla kapein kohta, mutta ei selkeää poikittaista leikkausta. Tämä kuva on juhlamekosta, mutta... noh, tätä mallia mulla onkin sitten kolme. Tämän tyyppinen leikkaus yläosassa liittyen tuohon vyötärön kohtaan on vaan täydellinen.



Vinkkinä xl-kokoiselle juhlamekon etsijälle. ebay ja hakusanaksi "dress 190". Hurja määrä erilaisia mekkoja, joiden leikkaus nyt vaan imartelee vartaloa. Mulle parhaiten istuu nuo yllä olevan kuvan halterneck-mekot, joissa ei ole vyötäröllä leikkausta. Ei ala ylempi vatsamakkara kiristää. Lisäksi noissa mekoissa on selässä joustava kaistale, joten ovat mukavia päällä ja koon valinta helpottuu huomattavasti.

No mutta takaisin Elloksen sivuille. Mitä mä sieltä valitsisin?





Tää ensimmäinen vois toimia rintojen alle laitettavan vyön ja vaikka boleron kanssa. Ei ihan se malli, mitä teille halusin esitellä, mutta kuosi on ihana.




Tässä on hyvä leikkaus rintojen alla En usko, että tuo kuitenkaan tekisi raskausmahaefektiä.




Tuo mekko on desigualia ja mun kokemuksen mukaan niiden koot on melko pieniä. Mutta ajatuksena tuontyyppinen rypytys sivulla toimii. Vaikka mekko istuisikin mahan kohdalta, rypytys antaa armoa mahamakkaroille. Sekä ylemmälle että alemmalle.



Sitten vielä vähän Anna Fieldiä, joita en ole vielä kokeillut kun olen huono nettishoppailija enkä ole näitä kaupoissa bongannut. Mutta mallit näyttää houkuttelevilta.





Tää saattais toimia, vaikka ei isommin leikkausta olekaan.




Luultavasti toimisi hyvin.



Myös kietaisumekot toimii usein.

Ja sitten vielä vähän mun lempparia Nansoa:




Just näppärän näköinen rypytys ja leikkaus just oikeassa paikassa.




Todennäköisesti toimii. Tähän vähän iskin silmäni. Niin kuin moneen muuhunkin..




Toimis taatusti. Mulla on kaksi halterneckia Nansolta, joissa on rintojen alla juuri tällainen leikkaus.

Tällaisia ajatuksia. 

Lyhyesti: Vältän oikean vyötärön korkeudella olevia vöitä ja leikkauksia. Heti rintojen alla olevat kapeat kuminauhavyötäröt on vähän vaarallisia raskausmahaefektin takia, samoin kuin voimakkaasti rintojen alta levenevät helmat. 

Toisella sivulla olevat rypytykset antaa armoa mahamakkaroille. Rintojen alla oleva leikkaus ja laskostus usein toimii. Kietaisumekkoja kannattaa kokeilla.





2 kommenttia:

  1. Multa löytyy useampikin noita "solmullisia" mekkoja. Toimii!!

    VastaaPoista
  2. Jep. Niissä vyötärö on mulle just oikeassa kohdassa.

    VastaaPoista